10a. Sessió. Dimecres 30 d'Abril (9h a 12h):
Com cada dimecres es reuneix l'equip educatiu, a la coordinació d'avui s'han tractat dos casos nous i el seguiment d'un altre cas que preocupa al centre educatiu:
-Cas 1: Una alumne de nova incorporació a 2n d'ESO a partir d'una derivació realitzada a partir de l'EAP del territori. Les causes d'aquest canvi de centre educatiu són conseqüència del fenòmen anomenat CiberBullying o Ciberassetjament.
L'alumne a partir de la mediació i la derivació al CSMIJ es valora que la noia no pot seguir escolaritzada en el mateix centre educatiu, tot i que estem al tercer trimestre del curs. La resposta educativa que es valora més positiva per la qualitat de vida i educativa és el trasllat de centre educatiu.
Des del nou centre educatiu, és a dir el Cor de Maria, es demanarà a l'antic centre educatiu el traspàs d'expedient i l'avaluació dels cursos anteriors de l'alumne, per tal de poder realitzar una incorporació al centre educatiu normalitzada. Des de l'equip directiu es planteja com poder afrontar el nou cas, donat que és la recta final del curs.
Us deixo un enllaç del trailer d'una pel·lícula molt interessant per poder tractar la temàtica del Bullying amb els joves: "Cobardes".
-Cas 2: Una altre alumne de nova incorporació a la ESO, en aquest cas tot i que la noia segueix amb normalitat la dinàmica d'aprenentatge, està pendent del traspàs d'informes psicopedagogics per part de l'EAP.
-Cas 3: A l'última coordinació amb l'EAP es comenta el cas d'un jove que segons les seves característiques i els diversos conflictes a l'escola es planteja la derivació a una UEC del territori, per tal de donar resposta a les seves necessitats educatives. El cas es treballa des de l'escola, l'EAP i ara des de la Comissió de Garantia.
El cas està pendent del Protocol d'actuació de conflicte greu de l'alumnat.2.- Observació i intervenció a P4:
La segona meitat del dia, la meva tutora em planteja portar a terme la dinàmica del grup flexible de P4, donat que ella es reuneix amb una família. Així que avui sóc l'educadora del grup!!
Avui treballem el desenvolupament de la capacitat d'observació i el pensament lògic.
A partir d'un joc de lògica on s'ha de seleccionar i ordenar els
objectes segons una forma, altura i color. El joc es composa de 24
làmines amb 72 exercicis diferents d'algoritmes simples. Les làmines
estan organitzades en 4 series de 6 làmines de dificultat progressiva.
En
un primer moment, els 10 infants del grup realitzen un primer exercici
individualment, per tal d'observar la seva agilitat i desenvolupament.
Simultaneament que els infants treballen, per poder dur a terme una
observació més individualitzada i una avaluació més extricte, vaig
cridant a la taula de la mestra un a un als alumnes.
La
majoria dels infants tenen agilitat i destressa en realitzar
l'activitat, però hi ha 3 infants que a mida que el grau de dificultat
de les fitxes augmenten, la seriació els hi genera dificultat i
necessiten el suport i ajut.
No hay comentarios:
Publicar un comentario