16a Sessió. Dilluns 19 de Maig (9h a 12.30h):
Des de la sessió anterior (15a sessió) fins a final
de curs, les meves intervencions i observacions es centren en poder realitzar
un aprenentatge més específic dels casos dels alumnes amb diagnòstic de
DISLÈXIA. Per aquest motiu a partir d’ara, a més de les coordinacions que
realitzava fins ara, afegiré les
sessions d’observació de casos amb dislèxia , tant les realitzades de manera
individual, com a partir de l’assistència al grup de reforç de Primària.
A la sessió sisena sessió vaig tenir-ne el plaer de conèixer
el cas d’un alumne que donades les seves dificultats té una escolarització compartida
amb un centre d’educació especial. Aquest cas és un dels més afectats per
dislèxia i trastorns associats que hi ha al centre educatiu.
Per
tal de poder mantenir l’anonimat de l’alumne, li he canviat el nom a ORIOL
Avui observo la classe de ciències. L’Oriol és
conscient que ell no pot realitzar les mateixes activitats que els seus
companys donades les seves dificultats d’aprenentatge, així doncs, per tal
de poder treballar la mateixa àrea que els seus companys, ens disposem a
treballar a partir d’un joc manipulatiu que consisteix en muntar la imatge
central del cos humà i afegir-li les fitxes dels diversos detalls(ulls, mans,
cames, peus).
Aquest joc ens serveix per treballar el coneixement
de les parts del cos de manera autocorrectiva, donat que les peces solament
encaixen en el seu lloc.
L’exercici el realitzem tres vegades:
La primera d’elles l’Oriol comença a muntar el puzzle
de manera autònoma, sense cap ajuda. Cal dir que aquest exercici no és la
primera vegada que el realitza, donat que estem a finals de curs i ja el té
interioritzat d’altres vegades que ha jugat amb la vetlladora del centre
educatiu.
Una segona vegada, el realitzem conjuntament per tal
de donar-li un suport individualitzat i anar corregint els errors que pot tenir
a l’hora de muntar el cos sencer. Els errors més comuns que té l’oriol són
equivocar-se a l’hora de relacionar la dreta amb l’esquerra en col·locar les
mans del puzzle.
I finalment una tercera vegada, on a partir de les
explicacions i correccions anteriors, l’Oriol el torna a refer de manera
individual, per tal de avaluar la seva capacitat i la memòria a curt termini.
No hay comentarios:
Publicar un comentario