14a. Sessió. Dimecres 14 de Maig (9h a 11h):
Avui a la coordinació setmanal s’ha tractat una problemàtica que encara que
no és un tema d’aprenentatges, si que té a veure els seus efectes amb el procés
d’E-A. Estem parlant d’un cas d’anorèxia
nerviosa i bulímia nerviosa, els
quals són dos TRANSTORNS DE LA CONDUCTA ALIMENTARIA (TAC)
Per poder contextualitzar el cas el podem trobar especificat a la sessió
del dilluns 7 de d’Abril (9a sessió), fent cinc cèntims del cas és una jove de
2n d’ESO es va incorporar al centre
educatiu donada la problemàtica que patia a l’antiga escolar a causa de l’assetjament
dels companys (bullying).
Tot i que la incorporació de la jove és recent, des de l’escola s’ha
detectat la manca d’assistència de la jove des de fa dues setmanes, assisteix
puntualment a classe, no manté relacions amb els iguals i tant física com a
nivell d’aprenentatges està desmillorada. A partir de L’ALARMA es realitza una
entrevista amb la psicopedagoga del centre educatiu per tal de assembentar-se
directament de la problemàtica. La jove
en un principi no assumeix cap tipus de problemàtica, però a partir d’una
segona entrevista amb la família de l’alumne s’arriba a la conclusió que la
jove està patint diverses conseqüències, arrel de l’assetjament patit a l’antiga
escola.
Des de l’escola es posa en
marxa un pla d’intervenció, on es destina a la jove a l’EAP i s’aconsella a la
família poder realitzar un seguiment des del CSMIJ, per tal que des de l’àmbit
de salut es pugui donar resposta a la problemàtica
Aquest és un exemple de les
conseqüències que pot tenir l’assetjament escolar, tot i que moltes vegades es
passa per alt aquest tipus de problemàtica és importantíssim poder detectar-la
ràpidament en els primers símptomes i realitzar un pla de prevenció i
intervenció eficaç des de les escoles conjuntament a partir del treball en
xarxa amb les famílies i els agents externs especialitzats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario