jueves, 22 de mayo de 2014

14a Sessió. Transtorn de conducta alimentaria (TAC)

14a. Sessió. Dimecres 14 de Maig (9h a 11h):

1.- Coordinació Equip Directiu:

Avui a la coordinació setmanal s’ha tractat una problemàtica que encara que no és un tema d’aprenentatges, si que té a veure els seus efectes amb el procés d’E-A. Estem parlant d’un cas d’anorèxia nerviosa  i bulímia nerviosa, els quals són dos TRANSTORNS DE LA CONDUCTA ALIMENTARIA (TAC)



Per poder contextualitzar el cas el podem trobar especificat a la sessió del dilluns 7 de d’Abril (9a sessió), fent cinc cèntims del cas és una jove de 2n d’ESO es va  incorporar al centre educatiu donada la problemàtica que patia a l’antiga escolar a causa de l’assetjament dels companys (bullying).
 
Tot i que la incorporació de la jove és recent, des de l’escola s’ha detectat la manca d’assistència de la jove des de fa dues setmanes, assisteix puntualment a classe, no manté relacions amb els iguals i tant física com a nivell d’aprenentatges està desmillorada. A partir de L’ALARMA es realitza una entrevista amb la psicopedagoga del centre educatiu per tal de assembentar-se directament de la problemàtica. La jove en un principi no assumeix cap tipus de problemàtica, però a partir d’una segona entrevista amb la família de l’alumne s’arriba a la conclusió que la jove està patint diverses conseqüències, arrel de l’assetjament patit a l’antiga escola.



Des de l’escola es posa en marxa un pla d’intervenció, on es destina a la jove a l’EAP i s’aconsella a la família poder realitzar un seguiment des del CSMIJ, per tal que des de l’àmbit de salut es pugui donar resposta a la problemàtica



Aquest és un exemple de les conseqüències que pot tenir l’assetjament escolar, tot i que moltes vegades es passa per alt aquest tipus de problemàtica és importantíssim poder detectar-la ràpidament en els primers símptomes i realitzar un pla de prevenció i intervenció eficaç des de les escoles conjuntament a partir del treball en xarxa amb les famílies i els agents externs especialitzats.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario