martes, 13 de mayo de 2014

12a. Sessió. Treball per racons

12a. Sessió. Dimecres 7 de Maig (9h a 12h):

2.- Observació i intervenció P4:
Com cada dimecres, junt amb la psicopedagoga realitzo l’observació i  intervenció a l’aula de P4, avui concretament la professora de suport no pot assistir a la classe, així que entre la psicopedagoga i jo portarem la dinàmica del grup.

La tasca que correspon aquest matí és el Treball per racons, una de les propostes metodològiques de ens facilita poder delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els infants poden realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, on  els nens/es poden realitzar activitats autònomament, amb altres companys. On el rol de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatge.

Els objectius del treball per racons són:
-Atendre a cada infant de manera individualitzada, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
-Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtics, lingüístics, plàstics, musicals, etc.
-Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització de l’infant.
-Potenciar les interrelacions.
-Atendre de manera ajustada als alumnes amb NEE.

A la dinàmica d’avui hem  treballat, per una banda el RACÓ DE MATEMÀTIQUES a partir del joc amb daus i cubilets, per treballar l’agilitat mental i càlcul mental dels infants.
El joc consisteix en tirar un sol dau i ràpidament, sense utilitzar els dits per calcular, dir quin número apareix.


Un segon RACÓ DE SERIACIÓ, aquesta activitat la varem realitzar també el passat dimecres.
A partir d’una plantilla de colors, mides o formes han d’anar enganxant les peces seguint un determinat ordre lineal, per exemple: a la plantilla de colors han d’anar seguint ala seriació del vermell, verd, groc, blau. Realitzar aquest tipus de seriacions ajuda als nens/es a estructurar-se, han de començar d'esquerra a dreta com en l'escriptura i seguir un ordre. 


I un tercer, RACÓ DEL JOC SIMBÒLIC, és un dels que més agrada als nostres alumnes. Permet escenificar de maneres diferents situacions quotidianes. Es desenvolupa la capacitat de representar una acció per mitjà d’objectes. (cuineta, botiga, ninots, cotxes, maletí de metges).




 

No hay comentarios:

Publicar un comentario