12a. Sessió. Dimecres 7 de Maig (9h a 12h):
Com cada dimecres, junt amb la psicopedagoga realitzo l’observació i intervenció a l’aula de P4, avui concretament
la professora de suport no pot assistir a la classe, així que entre la
psicopedagoga i jo portarem la dinàmica del grup.
La tasca que correspon aquest matí és el Treball
per racons, una de les propostes
metodològiques de ens facilita poder delimitar, dins de l’aula, diferents
espais on els infants poden realitzar de manera simultània diferents activitats
de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera
de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, on els nens/es poden realitzar activitats
autònomament, amb altres companys. On el rol de la mestra és dinamitzar els
aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar
tots els centres d’aprenentatge.
Els objectius del treball
per racons són:
-Atendre a cada infant de manera individualitzada, respectant els seus
interessos i ritme d’aprenentatge.
-Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtics, lingüístics,
plàstics, musicals, etc.
-Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització de l’infant.
-Potenciar les interrelacions.
-Atendre de manera ajustada als alumnes amb NEE.
A la dinàmica d’avui hem treballat,
per una banda el RACÓ DE MATEMÀTIQUES
a partir del joc amb daus i cubilets,
per treballar l’agilitat mental i
càlcul mental dels infants.
El joc consisteix en tirar
un sol dau i ràpidament, sense utilitzar els dits per calcular, dir quin número
apareix.
A partir d’una plantilla de colors,
mides o formes han d’anar enganxant les peces seguint un determinat ordre
lineal, per exemple: a la plantilla de colors han d’anar seguint ala seriació
del vermell, verd, groc, blau. Realitzar aquest tipus de seriacions ajuda als nens/es a estructurar-se, han
de començar d'esquerra a dreta com en l'escriptura i seguir un ordre.
I un tercer, RACÓ DEL JOC SIMBÒLIC, és un dels que
més agrada als nostres alumnes. Permet
escenificar de maneres diferents situacions quotidianes. Es desenvolupa
la capacitat de representar una acció per mitjà d’objectes. (cuineta, botiga,
ninots, cotxes, maletí de metges).
No hay comentarios:
Publicar un comentario