miércoles, 23 de abril de 2014

9a. Sessió. Coordinació EAP i CDIAP

9a. Sessió. Dilluns 7 d'Abril (9h a 12h):

1.- Coordinació EAP i CDIAP:
Com cada quinze dies la psicopedagoga es reuneix amb l'EAP per realitzar el seguiment dels casos de treball en xarxa i dels nous casos amb necessitats educatives especials. Però avui està convidat a la coordinació el referent del CDIAP del territori, per poder treballar el cas d'un alumne derivat ambdós serveis des de fa un any.

El cas que es presenta avui s'ha derivat a partir de la demanda de la tutora de l'alumne de P4. La tutora esmenta que és un infant que té dificultats per seguir el ritme de l'aula, tot i que ha millorat en les relacions entre iguals i està més receptiu, li manquen destreses. La tutora no sap si fer-lo repetir curs, tot i que està a Educació Infantil.

Des del CDIAP s'han realitzat proves de desenvolupament a partir de l'Escala Merril-Palmer. Els resultats obtinguts no són gaire alts i el diagnòstic és el següent: Alts transtorns de regulació (autoregulació i atenció), li cosa organitzar les idees  i com a conseqüència no sap com regular el diàleg.

Donat el diagnòstic i d'acord amb la psicopedagoga del centre educatiu es planteja al CDIAP poder realitzar altres proves com és l'Escala McCathy, per tal de poder descartar possibles transtorns i poder preparar el respectiu Dictamen per una possible Discapacitat Intel·lectual Lleugera. 

El CDIAP segueix el cas des de fa un any, però es cerquen possibles transtorns per poder derivar el cas a altres serveis com és el Centre de Salut Mental InfantoJuvenil (CSMIJ) per tal que l'infant pugui seguir amb un suport que doni respota a les seves necessitats cognitives.

2.- Coordinació EAP i UEC:
El segon cas que es treballa en aquesta coordinació és d'un alumne que donades les reiterades faltes de comportament i continus conflictes tant dins com fora de l'escola, es planteja poder derivar-lo a una Unitat d'escolarització Compartida (UEC) propera al barri on viu el jove. Però tant la família com el propi jove es neguen a canviar d'escola, tot i que no comparteixen la ideologia ni metodologia del centre educatiu.

Donada la situació de no acceptar les recomanacions ni decisions per part dels professionals de l'escola, la psicopedagoga decideix derivar-lo a l'EAP, per tal que la professional referent el conegui i realitzi un seguiment extern, per tal de cercar noves respostes a les necessitats del jove i de la família.

No hay comentarios:

Publicar un comentario