lunes, 14 de abril de 2014

4a sessió. Sindrome Asperger

 4a Sessió: Diluns 17 de Març (9h a 12.30h)

1.-Coordinació amb l'EAP:
Aquesta és la primera coordinació que puc assistir amb l'EAP, assisteixen la tutora de 2n de primària, la treballadora social de l'EAP i la psicopedagoga del centre educatiu, que es reuneixen quinzenalment, per tal de poder realitzar el seguiment d'aquells alumnes i families que estan derivades al servei. 

En aquesta sessió es realitza el seguiment d'un cas en concret, un alumne amb Sindrome Asperger Transtorn General del Desenvolupament (TGD). La treballadora social de l'EAP orienta i assessora a la psicopedagoga del centre educatiu sobre les possibles millores d'aprenentatge per donar resposta a les necessitat de l'alumne amb Sindrome Asperger i  (TGD). 

Algunes de les estratègies de millora són:

a) Suports visuals per conextualitzar l'àrea a treballar (llistats, pictogrames, horaris, etc)
b) Evitar canvis inespertas.
c)  Pautes sencilles i clares.
d) Descomposició de les tasques en pasos més petits i seqüenciats.
e) Prioritzar objectius relacionats amb la interacció social (competències comunicatives i comportamentals).
f) Treballar a partir de temes d'interès de l'alumnes per motivar el seu aprenentatge.
g) Substituir els càstigs i les crítiques per reforç positiu

 2.-Observació del cas:
Desprès de la coordinació amb l'EAP, la psicopedagoga em planteja la situació familiar de l'alumne per tal de poder tenir més informació a l'observació.

Context familiar: la família es composa per el pare, la mare, tres fills i l'àvia materna. Viuen a una casa molt gran amb molts animals. Els tres nenes estan derivats a reeducació, però no assisteixen. La mare és adoptada i li manquen moltes habilitats de cura i criança dels seus fills.
Tot  i que des de l'escola s'ha intentat derivar a la família a Serveis Socials, la mare no acceptar la proposta, per tant des del centr educatiu s'assessora a la mare sobre els hàbits d'higiene i criança, però no la família no ho acaba d'entendre. 

En el moment de realitzar l'observació de l'alumne són evidents algunes de les característiques del Sindrome Asperger:
 - Dificultat per portar el ritme de l'aula, tant en aprenentatges com en converses.
- S'altera facilment.
- Fixació per un tema o objecte. Té una llibreta personalitzada per ell mateix, on dibuixa i s'expressa. Té obsessió per les màquines i avions. 
- Les seves relacions socials són nul·les, té dificultats per relacionar-se amb el grup d'iguals, és molt solitari i imaginatiu. És a dir, es crea el seu propi món sense deixar que la resta pugui participar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario