1.-Coordinació amb l'EAP:
Aquesta és la primera coordinació que puc assistir amb l'EAP, assisteixen la tutora de 2n de primària, la treballadora social de l'EAP i la psicopedagoga del centre educatiu, que es reuneixen quinzenalment, per tal de poder realitzar el seguiment d'aquells alumnes i families que estan derivades al servei.
En aquesta sessió es realitza el seguiment d'un cas en concret, un alumne amb Sindrome Asperger i Transtorn General del Desenvolupament (TGD). La treballadora social de l'EAP orienta i assessora a la psicopedagoga del centre educatiu sobre les possibles millores d'aprenentatge per donar resposta a les necessitat de l'alumne amb Sindrome Asperger i (TGD).
Algunes de les estratègies de millora són:
a) Suports visuals per conextualitzar l'àrea a treballar (llistats, pictogrames, horaris, etc)
b) Evitar canvis inespertas.c) Pautes sencilles i clares.
d) Descomposició de les tasques en pasos més petits i seqüenciats.
e) Prioritzar objectius relacionats amb la interacció social (competències comunicatives i comportamentals).
f) Treballar a partir de temes d'interès de l'alumnes per motivar el seu aprenentatge.
g) Substituir els càstigs i les crítiques per reforç positiu
2.-Observació del cas:
Desprès de la coordinació amb l'EAP, la psicopedagoga em planteja la situació familiar de l'alumne per tal de poder tenir més informació a l'observació.
Context familiar: la família es composa per el pare, la mare, tres fills i l'àvia materna. Viuen a una casa molt gran amb molts animals. Els tres nenes estan derivats a reeducació, però no assisteixen. La mare és adoptada i li manquen moltes habilitats de cura i criança dels seus fills.
Tot i que des de l'escola s'ha intentat derivar a la família a Serveis Socials, la mare no acceptar la proposta, per tant des del centr educatiu s'assessora a la mare sobre els hàbits d'higiene i criança, però no la família no ho acaba d'entendre.
En el moment de realitzar l'observació de l'alumne són evidents algunes de les característiques del Sindrome Asperger:
- Dificultat per portar el ritme de l'aula, tant en aprenentatges com en converses.
- S'altera facilment.
- Fixació per un tema o objecte. Té una llibreta personalitzada per ell mateix, on dibuixa i s'expressa. Té obsessió per les màquines i avions.
- Les seves relacions socials són nul·les, té dificultats per relacionar-se amb el grup d'iguals, és molt solitari i imaginatiu. És a dir, es crea el seu propi món sense deixar que la resta pugui participar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario