lunes, 14 de abril de 2014

3a sessió. Avaluació trimestral d'Educació Infantil

3a Sessió: Dijous 13 de Març (9h a 13h)

1.-Coordinació per l'avaluació trimestral dels cicles d'Educació Infantil (P3, P4 i P5):
A les sessions d'avaluació del trimestre es reuneix el Claustre educatiu que el formen: la Cap d'Estudis d'Educació Infantil, les tutores de cada aula (dues linies per curs) i la psicopedagoga del centre educatiu. En aquesta sessió es fa el traspàs de les notes dels alumnes de cada curs, per tal de treballar en conjunt i prendre les decisions més adequades a les necessitats dels alumnes més petits de l'escola.

Durant la sessió es fa el repàs de tots els alumnes, però s'emfatitza aquells alumnes amb NEE i les derivacions pertinents i les més adequades als alumnes. Pel que fa a la psicopedagoga comenta a la resta de Claustre el seguiment que s'ha anat realitzant al llarg del trimestre d'aquells nens/es derivats a altres serveis i/o professionals (CSMIJ, CDIAP, EAP, psicologa externa, logopèdia, Serveis Socials). Es demana per part de la Cap d'Estudis d'Ed. Infantil un informe de seguiment amb valoració per part dels professionals externs, per poder-lo adjuntar a l'informe d'avaluació trimestral.

La tasca de la psicopedagoga a les coordinacions d'avaluació trimestral és de traspàs d'informes i seguiments realitzats al llarg del trimestre, per tal que tot el Claustre en conjunt pugui prendre les decisions en referència al procés d'Ensenyament-Aprenentatge dels alumnes amb Dictament i d'aquells alumnes que es preveu i/o hi ha una detecció prèvia de Necessitats Educatives Especials.

2.- Coordinació Psicòloga Externa:
En aquesta coordinació amb una psicòloga externa al centre educatiu per poder realitzar una avaluació de la situació d'un alumne de 2n d'ESO, donat que des de l'escola s'ha detectat una manca d'interès del joves sobre els estudis i el seu comportament i actitud al centre educatiu ha canviat negativament donada la situació actual de la família, els pares estan en procés de separació. 

Les característiques que descriuen la situació de l'alumne són: 
- Molt sensible i vulnerable.
- Impulsiu
- S'amaga darrere d'ua màscara.
- Juga a la banda que l'interessa per aconseguir el que ell vol.
- Menteix constantment.
- Es bloqueja i reacciona a partir de límits. 

Després d'aquesta sessió em plantejo quins són els efectes de la separació o divorci dels pares i com afecten al procés d'E-A dels fills.

Us deixo l'enllaç d'un article molt interessant sobre un estudi de l'efecte del divorci sobre l'ansietat dels fills:




No hay comentarios:

Publicar un comentario