1.-Observació a l'aula de P-4:
A una de les aules de P-4 es realitza el seguiment de quatre alumnes amb diverses dificultats. En aquestes sessions d'observació directa la psicopedagoga aprofitant la realització de fitxes individuals dels alumnes. A l'aula es troben els següents casos:
-Cas 1: Un alumne que al nèixer pateix un Iptus el qual li dificulta el desenvolupament motriu i del llenguatge, el nen està derivat al CDIAP, com a recurs externs i treball en xarxa.
- Cas2: Una nena que des de la família es sol·licita l'escolarització en castellà, de manera que s'han d'adaptar les dinàmiques i àrees a la llengua castellana. Des de l'escola es planteja aquesta situació com a novetat, donat que la nena, tot i que la demanda dels pares és una escolarització en castellà, l'alumne parla en català amb els seus companys i s'adreça al professorat en català.
-Cas3: Un nen magrebí amb un retad maduratiu elevat. El cas està en procés de diagnòstic per part de l'EAP i CDIAP.
-Cas 4: Una nena on s'observa i es detcta mancances de concentració i aprenentatge dels números. No segueix el ritme de l'aula, es desconcentra ràpidament i desconcentra a la resta de companys/es.
L'observació directa de la psicopedagoga és essencial, per tal d'obtenir informació de primera mà a l'hora de realitzar el seguiment i treballar l'assessorament tant amb els agents externs com amb les famílies i donar resposta a les seves necessitats individuals. Cal dir que d'aquests 4 casos, cap d'ells té encara un Pla Individualitzat.
2.- Observació 5è de Primària:
Es realitza l'observació directa d'un alumne de 5è de Primària amb un Dictamen de TDAH i Sindrome d'Asperger. Observem l'àrea de plàstica amb una peculiaritat, el docent de la matèria és el mateix que l'assignatura d'anglès i per tal de fomentar el bilingüisme a l'escola, el professor s'adreça als seus alumnes en anglès. L'activitat del dia d'avui és el tras amb el compàs de circumferències i la composició de colors secundàris.
- Relacions i interacció social: Té dificultats per relacionar-se amb els seus companys. Quan es relaciona amb els companys de taula, la seva forma de comportar-se i expressarse sembla extranya. Li resulta difícil poder entendre les normes socials, com també li és difícil saber com ha de comportar-se en cada contexts i situació.
-Comportament: Li costa molt adaptar-se als canvis d'activitats. Té una actitud molt perfeccionista, es centra en parts de la totalitat de l'activitat. Crea una rutina a l'hora d'inicar les activitats (col·locació de l'estoig, llapis i goma al seu costat, dona la volta a la fitxa, etc).
-Llenguatge: La seva forma de parlar és superficialment perfecte, però inexpressiva. Té alteracions en la melodia i al to de veu. Té dificultats per seguir una conversa, pren el sentit de les primeres paraules de la frase i li costa donar sentit a una frase sencera.
-Coordinació motora: A l'escritura té mancances per poder fer bona lletra, escriu molt desordenat i sense massa sentit. Té alteracions en la coordinació motora i en la motricitat tant fina com gruixuda.
Els seus companys d'aula sabem que té unes dificultats i és un alumne amb NEE, l'ajuden amb les tasques i és un dels líders de la classe tot i les seves dificultats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario