1a Sessió: Dimecres 5 de Març (9h a 12.30h)
1.- Reunió amb l'Equip directiu:
L'equip directiu el formen la Directora Pedagògica, el Subdirector i Coordinador de Pastoral, la Cap d'estudis d'Educació Infantil i Primària, la Cap d'estudis d'ESO i l'orientadora i psicopedagoga escolar. Es reuneixen setmanalment per tal de poder fer el seguiment i treballar conjuntament amb les situacions i dificultats que es van donant dia a dia a l'escola. En aquestes reunions es plantejen diverses situacions com són:
- El seguiment i traspàs de les coordinacions amb les famílies dels alumnes amb necessitats especials.
- Traspàs de coordinacions realitzades per l'orientadora i psicopedagoga amb agents externs.
- Informar dels canvis i suplències del professorat.
- Presa de decisions conjuntes (possibles expulsions, coordinacions amb la família, plantejament de canvis de metodologia, implementació de nous recursos)
- Entre altres.
En aquesta primera sessió en concret, s'ha fet el traspàs i la presa de decisions conjuntes de 6 casos en concret d'alumnes amb dificultats educatives, els quals coincideixen amb dificultats d'aprenentatges (dislèxia).
2.-Coordinació amb la psicòloga externa:
La psicopedagoga es reuneix amb agents externs com es el cas d'un despatx psicològic i logopèdic, on a partir de les derivacions realitzades pel propi Departament d'Orientació i Assessorament del centre educatiu, es cerquen recursos existents al municipi per tal de donar suport i resposta a les necessitats dels alumnes, i en especials als alumnes amb NEE. A partir d'aquests coordinacions es realitza el seguiment, tant dels alumnes com de les famílies, donat que és de rellevant importància la implicació d'aquestes en tot el procés que es dur a terme amb els nens/es.
A les coordinacions són presents la psicopedagoga, la psicòloga externa i la tutora de l'alumne, per tal de poder realitzar un traspàs del seguiment directa amb tots els agents i professionals implicats en el procés d'E-A dels casos derivats.En aquesta coordinació s'han treballat 3 casos d'ESO amb el mateix diagnòstic: TDAH i dislèxia.
Per altre banda, dins d'aquest tipus de coordinacions es present la família del cas concret, on s'informa com equip de professionals les decisions preses conjuntament. Malauradament en aquest tipus de reunions com a alumne de pràctiques no puc assistir, per tal de reservar la confidencialitat. Per aquest motiu quan es donen reunions amb les famílies realitzo altres tasques com és l'observació directa a les aules o a l'hora d'esbarjo.
3.-Observació a l'hora d'esbarjo.
4.-Coordinació amb la psicòloga externa.
Es segueix amb el seguiment d'altres dos casos d'Educació Primària amb un diagnòstic semblant als alumnes anteriors: TDAH
No hay comentarios:
Publicar un comentario