miércoles, 4 de junio de 2014

21a Sessió. GRUP DE REFORÇ (III)


21a Sessió. Dimarts 3 de Juny (9h a 12h):

1.- Observació i intervenció 2on Primària:
Endinsant-me en la proposta del pla d’actuació en la intervenció psicopedagògica, en la primera part de la sessió d’avui em centro en un dels casos que m’agradaria realitzar el seguiment un alumne de 2on de Primària que ja he anat observant al llarg del Practicum I. (16 sessió de dimarts 19/5/2014).


A les dues primeres hores d’aula ordinària es treballa a partir de la metodologia de padrins, on els alumnes de 6è de Primària ensenyen i ajuden en l’aprenentatge de la lectoescriptura als alumnes de 2on de Primària.


El cas que observo, i com ja anteriorment he comentat en altres sessions, té un desenvolupament cognitiu inferior a l’etapa educativa i comparteix escolarització amb una escola d’Educació Especial. El material que utilitza per la lectura entre padrins és un llibre amb lletra lligada de primer Cicle de Primària, on es treballa fonològicament les lletres i síl·labes, així com paraules senzilles de lectura.


Tot i que té moltes dificultats d’aprenentatge i realitza les tasques a partir del currículum adaptat, el nen també realitza tasques i/o activitats com la resta de companys d’aula però tenint en compte les seves limitacions cognitives, per exemple dibuixos d’emocions (sorpresa, vergonya, etc.) que s’engloben dins del quadren trimestral.

2.- Observació GRUP DE REFORÇ:
La segona meitat de la sessió és tercera observació del grup de reforç, el principal grup de destinataris de la meva proposta psicopedagògica. En aquesta sessió d’avui treballem la Seqüenciació de paraules, on a partir de la manipulació de les lletres de l’abecedari, material que ha dissenyat i elaborat la mestra del grup, els alumnes ordenen les lletres alfabèticament i construeixen paraules.

L’activitat d’avui es divideix en dos. La primera d’elles és la seqüenciació de paraules a partir d’una frase escrita a la pissarra, per exemple:
Laguillaesmenjaunporquet.


Els alumnes han de separar per paraules la frase:
La guilla es  menja un porquet

Una vegada que han realitzat la correcte separació, la mestra i jo barregem les lletres de la frase, per tal que els alumnes tornin a ordenar-la sense mirar a la pissarra i desenvolupant la memòria a curt termini. I posteriorment l’escriuen en el seu quadern.

La segona activitat que es treballa però utilitzant la fonologia, és a dir la mestra llegeix una paraula i els alumnes l’han de construir segons els seus sons.
Els principals errors que acostumen a fer els alumnes són:

-          No distinció entre ja-ge-gi-jo-ju,   

-          Confusió de la “o” àtona amb la “u”,  

-          Confusió del imperfect (ava, aves, aveu...) amb la “b”

-          No distinció dels plurals (ca-ques, ja-ges, ga-gues, ça-ces )

No hay comentarios:

Publicar un comentario