21a Sessió. Dimarts 3 de Juny (9h a 12h):
1.- Observació i intervenció 2on Primària:
Endinsant-me en la proposta del pla d’actuació en la
intervenció psicopedagògica, en la primera part de la sessió d’avui em centro
en un dels casos que m’agradaria realitzar el seguiment un alumne de 2on de Primària
que ja he anat observant al llarg del Practicum I. (16 sessió de dimarts
19/5/2014).
A les dues primeres hores d’aula ordinària es
treballa a partir de la metodologia de padrins, on els alumnes de 6è de
Primària ensenyen i ajuden en l’aprenentatge de la lectoescriptura als alumnes
de 2on de Primària.
El cas que observo, i com ja anteriorment he
comentat en altres sessions, té un desenvolupament cognitiu inferior a l’etapa
educativa i comparteix escolarització amb una escola d’Educació Especial. El
material que utilitza per la lectura entre padrins és un llibre amb lletra
lligada de primer Cicle de Primària, on es treballa fonològicament les lletres
i síl·labes, així com paraules senzilles de lectura.
Tot
i que té moltes dificultats d’aprenentatge i realitza les tasques a partir del currículum
adaptat, el nen també realitza tasques i/o activitats com la resta de companys
d’aula però tenint en compte les seves limitacions cognitives, per exemple
dibuixos d’emocions (sorpresa, vergonya, etc.) que s’engloben dins del quadren
trimestral.
La segona meitat de la sessió és tercera observació
del grup de reforç, el principal grup de destinataris de la meva proposta
psicopedagògica. En aquesta sessió d’avui treballem la Seqüenciació de
paraules, on a partir de la manipulació de les lletres de l’abecedari,
material que ha dissenyat i elaborat la mestra del grup, els alumnes ordenen
les lletres alfabèticament i construeixen paraules.
L’activitat d’avui es divideix en dos. La primera d’elles
és la seqüenciació de paraules a partir d’una frase escrita a la pissarra, per
exemple:
Laguillaesmenjaunporquet.
Els alumnes han de separar per paraules la frase:
La guilla es menja un porquet
Una vegada que han realitzat la correcte separació,
la mestra i jo barregem les lletres de la frase, per tal que els alumnes tornin
a ordenar-la sense mirar a la pissarra i desenvolupant la memòria a curt
termini. I posteriorment l’escriuen en el seu quadern.
La segona activitat que es treballa però utilitzant
la fonologia, és a dir la mestra llegeix una paraula i els alumnes l’han de
construir segons els seus sons.
Els
principals errors que acostumen a fer els alumnes són:
-
No
distinció entre ja-ge-gi-jo-ju,
-
Confusió
de la “o” àtona amb la “u”,
-
Confusió
del imperfect (ava, aves, aveu...) amb la “b”
-
No
distinció dels plurals (ca-ques, ja-ges, ga-gues, ça-ces )
No hay comentarios:
Publicar un comentario